Pages



Wednesday, July 11, 2012

Assalamualaikum . Hello . Okey , rasa macam dah lama tak update . Eh ? Macam kenal ayat tu . Tu bukan ayat semalam waktu Hafizati update blog ke ? Bhahaha . Urm , semalam update fasal Law ann hari ni Hafizati nak update fasal salah satu novel yang Kakak Hafizati beli . Contengan Jalanan oleh Hlovate . Hafizati rasa ramai pembaca yang dah pun baca buku tu sebebarnya . Kan ? Hafizati ni lah yang lambat daripada korang semua . Kakak Hafizati pun dah beli lama tapi baru nak baca .Teruk kan . Bhahah .

So , fasal novel tu memang banyak sangat pengajaran dia . Memang kalau online twitter memang akan tulis quotous yang ada dalam tu je . Hurm , memang menyentuh .

"The man who decided to change on the 12th hour dies on the 11th ." - The 11th Hour , Contengan Jalanan oleh Hlovate .

Memang banyak . Korang yang baca memang takkan putus untuk terus membaca . Betul . Try lah beli and then baca . Mesti kita akan rasa untuk cari erti life . Vita . The meaning of life .

"Yang nyata , kasih sayang memang melengkapkan bahagia . Tak kisahlah dalam bentuk apa atau daripada siapa ." Contengan Jalanan oleh Hlovate .

"Hidup di dunia ini seperti perjalanan yang terlalu panjang dan terlalu banyak perhentian sementara , hingga kadang-kadang terlupa sebenarnya diri ni nak kemana ." - Contengan Jalanan oleh Hlovate .

Apa yang diertikan dengan HIDUP sebenarnya ? Chad dan Fend backpacking ke Australia . Aku *Menggunakan aku kadang-kadang lebih mendalam maksudnya* rasa lega sebenarnya bila Chad pergi dengan keadaan dia tahu apa maksud sebenar kehidupan . Aku ? Sempat ke aku nak tahu apa maksud kehidupan aku sendiri di atas bumi TUHAN yang kaya ni . Ketika aku kecil aku membayangkan aku seorang sahaja di bumi tuhan ni . Tapi aku baca al-Quran .

Petikan dari Contengan Jalanan yang aku ambil untuk dijadikan iktibar aku ,
al-Hujuurat , 13
'Hai manusia, sesungguhnya kami menciptakan kamu daripada seorang lelaki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal-mengenal . Sesungguhnya orang yang paling mulia antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa antara kamu . Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal .'

Sungguh aku menangis ketika ini . Kasih sayang takkan terasa kalau kita berseorang . Pernah dengar tak ayat ni ? Into the Wild . Best . Tentang seseorang yang mengembara dan akhirnya kerana tersalah memilih makanan dia mati di dalam sebuah van . Tapi pengajaran dia banyak . Ada yang tanya perlu ke keluar kan cerita yang sebegitu ? Jawapan dia YE . Sebab dengan cerita yang seperti itu kadang-kadang kita boleh buka mata kita yang dah lama tertutup tu .

Malangnya Hafizati tak de novel contengan jalanan sekarang ni . Haha . So , harap sesiapa yang tak de novel tu segera ke kedai buku yang berdekatan untuk membeli buku berkenaan .

12/7/2012
Setapak untuk berubah dan harap perubahan ini diterima oleh-Nya .
:')
Terima kasih kerana sudi membaca. May Allah bless Us always

No comments:

Post a Comment