Pages



Monday, February 6, 2012

Mengenai Dia

Aku sebenarnya pernah berjanji dengan diri aku sendiri yang aku nak bercinta lepas aku nikah but then aku rasa sekarang ni aku sendiri yang mungkiri janji tu. Bukan bermaksud yang aku tak suka aku jatuh cinta dengan dia, ye, itu semua takdir yang sudah ditentukan oleh Allah S.W.T., dan membuatkan aku tak boleh nak cakap apa-apa apatahlah lagi untuk membuat apa-apa. 


Ntah macam mana aku suka dia, mulai untuk merindui dia, aku seorang manusia. Kawan baikku yang aku rasa sempurna pernah berkata kepada aku, "Wei, mana pernah perempuan yang tak minat kat someone waktu usia pembesaran remaja ni. Tak ada. Mesti ada sekurang-kurangnya seorang yang dia minat atau suka." Aku bertanya kembali padanya. "Kau ada minat someone ke?" Dia menjawab, "Ada tapi dia dah pindah." 


Kawan aku itu sudah aku anggap sebagai seorang guru. Sangat pandai dan sangat tekun menuntut ilmu, tidak seperti aku yang selalu sahaja main dan tidak memberi tumpuan terhadap pelajaran yang semakin lama semakin teruk sewaktu aku masih di sekolah itu. Disebabkan itu jugalah aku membuat keputusan untuk berpindah sekolah. 


Kembali kepada dia. Dia seusia dengan aku. Masih muda. Yang aku pasti aku hanya manusia yang tidak boleh menghalang cinta itu untuk terkena kepada aku. *Nasib baik sekarang ada digi. Senang untuk aku berhubungan denganya. Tidak perlu jumpa selalu atau ber'skype' memanjang. Kerana RINDU itu juga diperlukan untuk memupuk cinta. Yeke? Aku menulis mengikut pengalaman. Tidak perlu untuk selalu bermesej atau bertelefon selalu kerana nanti mungkin akan kehabisan topik untun dibicarakan. Dan sewaktu itu jugaklah rasa bosan menyelubungi diri. Dan mungkin hubungan itu akan putus. 


This is another Yuna's song 



These streets
I patiently waited for something to replace my dark
I got out of my bed cos I couldn't sleep I took my car
Its beautiful moonlit road tonight
I've got no one here by my side
I used to walk under these lights with you

And even if you left a long time a go I miss you so (2x)
And it's hard to tell if you'll ever come again
And it's hard to tell if you felt this with someone else

I've always known
I was never your muse
Never looked at me the way I look at you
And you always that you love me more
But you never show it to me before
I'll always know I was never your muse

And even if you left a long time a go I miss you so (2x)
And it's hard to tell if you'll ever come again
And it's hard to tell if you felt this with someone else
And it's hard to tell if you want to remember this
Its hard to tell...

And its hard to tell... (4x)




Nak tahu kenapa saya selalu post lagu Yuna?
Sebab I love Yuna and YOU ! ^^,
Terima kasih kerana sudi membaca. May Allah bless Us always

2 comments: